زمان خواندن:1 دقیقه

شرایط درخواستی برای اخذ پاسپورت جدید:

ورق درخواستی و خانه پری نمودن فورم پاسپورت:کلیک کنید

اصل تذکرۀ تابعیت و فوتوکاپی آن،

اصل پاسپورت کمپیوتری و فوتوکاپی آن،

اصل پاسپورت کمپیوتری و فوتوکاپی آن،

در صورت داشتن اقامت ، اصل اقامت کشور ترکیه با فوتوکاپی آن،

دو قطعه عکس بایومتریک برای اخذ پاسپورت به اندازه چهار در چهار نیم 4*4.5

پول تعرفه پاسپورت 5 ساله مبلغ (120) دالر امریکایی

پول تعرفه پاسپورت 10 ساله مبلغ (220) دالر امریکایی،

حضور فزیکی افراد بالاتر از سن 10 سال در قونسلگری جهت بایومتریک الازمی است.

اسناد لازم در صورت مفقودی پاسپورت برعلاوه اسناد فوق

پاسپورت

نشر اعلان مفقودی پاسپورت درج شده

ترتیت راپور پولیس جهت تایید مفقودی پاسپورت از جانب پولیس محل

شماره خدمات قونسلی/پاسپورت:05068544231

فوتوکاپی پاسپورت مفقود شده،

بیشتر بخوانید: پروسه توزیع پاسپورت را برای تمام اتباع کشورترکیه

صدور کارت هوشمند ویژه اتباع خارجی در قزوین

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری قزوین از صدور کارت هوشمند ویژه اتباع خارجی ساکن در این استان خبر داد.

خسرو طریقی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری قزوین با اشاره به آغاز توزیع کارت هوشمند ویژه اتباع خارجی مجاز در استان قزوین، تصریح کرد: در این طرح بیش از ۱۲ هزار تبعه خارجی که در طرح‌های مختلف در استان قزوین شناسایی شده‌اند کارت هوشمند دریافت می‌کنند.

طریقی گفت این افراد پس از تماس از سوی دفاتر ۶ گانه خدمات اتباع خارجی در استان می‌توانند با مراجعه به این دفاتر کارت‌های هوشمند خود را دریافت کنند.

وی افزود: با توجه به قوانین موجود، بخش مرکزی و بخش کوهین شهرستان قزوین مناطق مجاز برای حضور اتباع خارجی در استان قزوین در نظر گرفته شده است و اتباعی که به صورت قانونی در این مناطق زندگی می‌کنند، از مدارک معتبر اقامتی برخوردار هستند باید در هنگام تردد در سطح شهر، اصل مدارک اقامتی و پروانه یا کارت کار خود را همراه داشته باشند.

طریقی بیان کرد: اتباع مجاز برای تردد بین شهری و استانی حتماً باید با مراجعه به دفاتر کفالت برگه تردد معتبر دریافت کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری قزوین گفت با اجرای طرح توزیع کارت هوشمند برای اتباع خارجی در کشور از این پس امکان ماندگاری و ارائه خدمات به اتباع خارجی غیرمجاز وجود ندارد.

وی افزود: با جدیت تام و تمام مهاجران خارجی غیرمجاز شناسایی و پس از حضور در اردوگاه‌هایی که برای بازگشت به کشور خود درنظر گرفته شده، معرفی خواهند شد.

طریقی افزود از مهاجرین خارجی که به شکل غیرقانونی وارد مرزهای ایران شده‌اند می‌خواهیم تا به صورت خود معرف کشور را ترک کنند و پس از طی فرایندهای پیش‌بینی شده به وطن خود بازگردند.

هشدار آمریکا برای سفر به افغانستان

وزارت خارجه امریکا به شهروندان امریکایی توصیه کرد به افغانستان سفر نکنند.

وزارت امور خارجه امریکا امروز (۲۷ قوس) در اعلامیه ای در وب‌سایت خود اعلام کرد شماری از گروه‌های تروریستی در افغانستان فعال هستند و شهروندان امریکایی به افغانستان سفر نکنند.

این وزارتخانه همچنین گفت سفارت امریکا در کابل پس از تسلط دوبارۀ طالبان بر افغانستان در سال ۲۰۲۱ میلادی، فعالیت‌هایش را به حالت تعلیق درآورده و حکومت امریکا نمی‌تواند، خدمات عاجل را به شهروندان امریکایی در افغانستان ارائه کند