srviss.ir

تمدید ویزا اتباع خارجی مقیم دردفتر کفالت تهران-10

دهمین مرحله تمدید ویزا اتباع خارجی دارای پاسپورت های خانواری از ۲۰ آذر در دفاتر کفالت آغاز خواهد شد.

دفتر کفالت تهران

ویزا اتباع خارجی

ویزا اتباع خارجی

با اعلام انجمن صنفی دفاتر خدمات اتباع خارجی در جمهوری اسلامی ایران(کفالت) و باتوجه به فرارسیدن پایان مهلت اعتبار ویزای مهاجرین افغانستانی دارنده پاسپورت خانواری، با موافقت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی این کشور با دهمین مرحله تمدید ویزا، در راستای اجرای دستورالعمل پلیس مهاجرت و گذرنامه ایران، دهمین مرحله تمدید ویزای مهاجرین دارای پاسپورت های خانواری از ۲۰ قوس/ آذر در دفاتر کفالت آغاز خواهد شد.

بر اساس این اعلام، آن دسته از مهاجرین افغانستانی دارای پاسپورت خانواری با ویزا تا ۳۰ قوس/ آذر ۱۴۰۲ باید با مراجعه به دفتر کفالت دارای پرونده برای تمدید مرحله دهم اقدام فرمایند.

ویزا اتباع خارجی

همچنین دارندگان پاسپورت های خانواری های ویزای منقضی در سال های قبل نیز می توانند تحت شرایطی در چرخه تمدید ویزا قرار گیرند، لذا برای کسب اطلاعات لازم به دفتر کفالت مربوط مراجعه نمایند.

این در حالی است که روند توزیع یک میلیون کارت هوشمند مهاجر توسط سازمان ملی مهاجرت وزارت داخله ایران و ادارات کل اموراتباع و مهاجرین خارجی این سازمان از طریق دفاتر خدمات  اتباع خارجی(کفالت) در مرحله اول برای دارندگان کارت آمایش در این کشور در جریان است، و در مراحل بعد، شامل مهاجرین دارای اسناد اقامتی و هویتی غیر از کارت آمایش خواهد شد.

بر اساس آمارهای پیشین اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت ایران، مهاجرین دارای پاسپورت های طرح خانواری در این کشور، به بیش از ۴۰۰ هزار نفر می رسد.

بیشتر بخوانید: تمدید ویزا اتباع خارجی مقیم دردفتر کفالت تهران-10


صدور کارت هوشمند ویژه اتباع خارجی در قزوین
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری قزوین از صدور کارت هوشمند ویژه اتباع خارجی ساکن در این استان خبر داد.
خسرو طریقی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری قزوین با اشاره به آغاز توزیع کارت هوشمند ویژه اتباع خارجی مجاز در استان قزوین، تصریح کرد: در این طرح بیش از ۱۲ هزار تبعه خارجی که در طرح‌های مختلف در استان قزوین شناسایی شده‌اند کارت هوشمند دریافت می‌کنند.
طریقی گفت این افراد پس از تماس از سوی دفاتر ۶ گانه خدمات اتباع خارجی در استان می‌توانند با مراجعه به این دفاتر کارت‌های هوشمند خود را دریافت کنند.
وی افزود: با توجه به قوانین موجود، بخش مرکزی و بخش کوهین شهرستان قزوین مناطق مجاز برای حضور اتباع خارجی در استان قزوین در نظر گرفته شده است و اتباعی که به صورت قانونی در این مناطق زندگی می‌کنند، از مدارک معتبر اقامتی برخوردار هستند باید در هنگام تردد در سطح شهر، اصل مدارک اقامتی و پروانه یا کارت کار خود را همراه داشته باشند.
طریقی بیان کرد: اتباع مجاز برای تردد بین شهری و استانی حتماً باید با مراجعه به دفاتر کفالت برگه تردد معتبر دریافت کنند تا با مشکل مواجه نشوند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری قزوین گفت با اجرای طرح توزیع کارت هوشمند برای اتباع خارجی در کشور از این پس امکان ماندگاری و ارائه خدمات به اتباع خارجی غیرمجاز وجود ندارد.
وی افزود: با جدیت تام و تمام مهاجران خارجی غیرمجاز شناسایی و پس از حضور در اردوگاه‌هایی که برای بازگشت به کشور خود درنظر گرفته شده، معرفی خواهند شد.
ویزا اتباع خارجی
طریقی افزود از مهاجرین خارجی که به شکل غیرقانونی وارد مرزهای ایران شده‌اند می‌خواهیم تا به صورت خود معرف کشور را ترک کنند و پس از طی فرایندهای پیش‌بینی شده به وطن خود بازگردند.