وقت سفارت به مراجعه حضوري به سفارت يک کشور جهت ارائه مدارک و انجام انگشت نگاري و مصاحبه به منظور اخذ ويزا مي گويند. به بيان ديگر جهت اخذ ويزاي کشور مقصدي که قصد سفر به آن را داريد بايد در ابتدا قبل مراجعه به سفارت وقت بگيريد و بعد از تعيين وقت ، ملزم به آن هستيد که در تاريخ و ساعت مشخص شده به سفارت مراجعه نماييد و بعد از تحويل مدارک خود منتظر بررسي سفارت بمانيد. در مواردي که کشور مقصد در ايران سفارتخانه نداشته باشد، متقاضي مي بايست جهت اخذ ويزا به کشورهاي همسايه سفر کند و اقدامات لازم را در سفارت کشور مورد نظر اتخاذ نمايد. به عنوان مثال متقاضيان ويزاي کانادا و ويزاي امريکا مي توانند جهت گرفتن وقت سفارت از انکارا ، استانبول ، دبي ، ارمنستان و تفليس اقدام نمايند. جهت راهنمايي و تکميل اطلاعات مي توانيد از کارشناسان آژانس هواپيمايي سبزينه مشاوره دريافت نماييد.

وقت سفارت اروپا عادي

چرا بايد وقت سفارت بگيريم؟

به منظور اخذ وقت سفارت قبل از مراجعه به سفارت مربوطه بايد اقدام به تعين وقت سفارت نماييد. اين عمل موجب به تسهيل در روند امور و جلوگيري از ازدحام و صفوف طولاني و صرفه جويي در زمان متقاضيان اخذ وقت سفارت مي باشد. متقاضيان مي توانند جهت گرفتن وقت سفارت به صورت فوري و عادي ( حضوري يا آنلاين ) اقدام نمايد که در ادامه به شرح آن خواهيم پرداخت.

دريافت وقت سفارت فوري به چه صورت است؟

همانطور که بالاتر  عنوان کرديم مي توانيد به دو صورت وقت سفارت فوري يا عادي جهت اخذ ويزا اقدام نماييد. چنانچه براي سفر به مقصد مورد نظر عجله داشته باشيد و ملزم باشيد که در تاريخ مشخص و دقيقي سفر کنيد مي بايست به صورت اخذ وقت سفارت فوري ( وقت سفارت VIP ) اقدام نماييد تا اين امکان براي شما مهيا شود که در کمتر از دو هفته به سفارت وارد شويد. در غير اين صورت اگر زمان کافي براي تکميل مدارک و ترجمه داشته باشيد و زمان مشخص و دقيقي براي سفر از پيش تعيين نکرده باشيد مي توانيد به صورت عادي اقدام نماييد و با صبر و حوصله به امور مربوطه بپردازيد. البته وقت سفارت فوري برخي کشورها با وقت سفارت عادي از لحاظ زماني تفاوت چنداني ندارد، و تفاوت آن تنها در روند انجام امور اداري در روز وقت سفارت مي باشد. بدين معني که متقاضي ديگر نياز به ايستادن و انتظار در صف ندارد، و در سالني متفاوت و مبله، کارهاي اداري از جمله ارائه مدارک ، انگشت نگاري و مصاحبه را انجام خواهد داد.

دريافت وقت سفارت حضوري و آنلاين

دريافت وقت سفارت حضوري و آنلاين به معني گرفتن وقت سفارت به صورت آنلاين از پرتال سايت رسمي سفارت کشور مورد تقاضا يا مراجعه حضوري به سفارت داخل ايران يا کشورهاي همسايه مي باشد. جهت گرفتن وقت سفارت حضوري متقاضي بايستي با مراجعه حضوري به سفارت تعيين وقت نمايد و چنانچه سفارت مربوطه در يکي از کشورهاي همسايه باشد ملزم به تحميل يک هزينه اضافي سفر بابت اخذ وقت سفارت مي باشد ، بدين صورت که با مراجعه به مرکز اداري مشخص شده در کشور مربوطه اقدام به تعيين وقت مي نماييد و مجددا در تاريخ مشخص شده جهت انگشت نگاري بايد مراجعه نماييد.

اما گرفتن وقت سفارت آنلاين بدون نياز به مراجعه حضوري امکان پذير مي باشد و مزايايي که نسبت به وقت سفارت حضوري دارد مشتمل به سريع تر بررسي شدن مدارک و امکان ويرايش فرم قبل از ثبت و … مي باشد. قابل ذکر است که جهت گرفتن وقت سفارت نياز به يک کارت بين المللي بانکي مي باشد.

هزينه گرفتن وقت سفارت به چه صورت است؟

هزينه گرفتن وقت سفارت به صورت عادي يا فوري متفاوت مي باشد. متقاضي بابت اخذ وقت سفارت فوري بايد هزينه بيشتري بپردازد، در حقيقت با پرداخت هزينه بيشتر مي توانيد در کمترين زمان به سفارت وارد شويد اما در برخي موارد ممکن است تفاوتي بين هزينه گرفتن وقت سفارت عادي و فوري وجود نداشته باشد. همچنين متقاضي ملزم به پرداخت هزينه هاي مربوط به صدور ويزا و انگشت نگاري به سفارت مي باشد. مقدار هزينه بسته به کشور انتخابي متغير مي باشد. قابل ذکر است که براي افراد زير شش سال و بالاي هشتاد سال هزينه انگشت نگاري دريافت نمي شود و همچنين افراد بين شش تا دوازده سال هم نصف هزينه انگشت نگاري را پرداخت مي نمايند. بنابراين با توجه به قوانين سفارت مورد نظر متقاضي مي بايست هزينه را آماده نمايد زيرا در صورت عدم پرداخت درخواست متقاضي مورد بررسي قرار نخواهد گرفت. در ادامه ليست هزينه وقت سفارت توسط آژانس هواپيمايي سبزينه را مطالعه نماييد.

★★★★★

srviss.ir
تلفن تماس :09370344186
srviss.ir
تلفن تماس :09191106575

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *