«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا 19 اوت (29 مرداد) گفت که اسرائیل پیشنهاد جدید ارائه‌شده برای توافق آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌ها را پذیرفته است و اکنون ضروری است جنبش حماس نیز این توافق را بپذیرد. اما حماس در واکنش به اظهارات بلینکن پاسخ داد که هیچ توافقی حاصل نخواهد شد مگر اینکه شرایط این جنبش محقق شود.

لوئو لایی آن، تحلیلگر سیاسی و روزنامه نگار چین در ادامه نوشت: بلینکن از یکشنبه 18 اوت (28 مرداد) نهمین سفر خود را به خاورمیانه از زمان آغاز دور جدید درگیری میان فلسطین و اسرائیل آغاز کرد. به گزارش «نیویورک تایمز»، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، دلیل اعزام بلینکن را برای سفر به  خاورمیانه، از یک سو ادامه میانجی گری فشرده دیپلماتیک برای پیشبرد توافق آتش بس عنوان کرده و از سوی دیگر بر این نکته تاکید کرده که امید است آتش بس همه جانبه و آزادی اسیران جنگی تحقق یابد و همه طرف‌ها در خاورمیانه نباید برای تخریب این روند اقدام کنند.

مذاکرات آتش بس غزه 15 اوت (25 مرداد) در دوحه، پایتخت قطر از سر گرفته شد و درروز بعد به پایان رسید. مقامات اسرائیل، قطر، آمریکا و مصر در این مذاکرات حاضر بودند اما حماس نه. مذاکره کنندگان بلندپایه امیدوارند این هفته دوباره در قاهره گرد هم آیند تا توافق آتش بس را نهایی کنند.

★★★★★

srviss.ir
تلفن تماس :09370344186
srviss.ir
تلفن تماس :09191106575

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *