وزیر خارجه اسرائیل اخیرا به به همتایان انگلیسی و فرانسوی خود گفته است که انتظار دارد در صورت حمله ایران به اسرائیل، کشورهایشان به ایران حمله کنند، با این حال یک مقام ارشد آمریکایی در پاسخ به سوال خبرنگار سی ان ان که آیا ایالات متحده در هرگونه حمله به ایران دخالت خواهد کرد یا خیر، گفت که این سوال و موقعیت مطرح در آن بسیار فرضی است.

میانجی‌های بین‌المللی در هفته آینده پس از مذاکرات پرمخاطره در قطر که نشان داد آنها پیشنهاد جدیدی به طرف‌های درگیر ارائه کردند، فشار فوری بر اسرائیل و حماس برای دستیابی به آتش‌بس و معاوضه اسرای اسرائیلی و فلسطینی وارد خواهد کرد.

سی ان ان در گزارشی در این باره می نویسد: در بیانیه مشترک ایالات متحده، قطر و مصر آمده است که پیشنهاد ارائه شده در روز جمعه با هدف از بین بردن شکاف های باقی مانده بین هر دو طرف مطرح شده است. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده نسبت به وضعیت آتش بس و مذاکرات آزادی گروگان که انتظار می رود هفته آینده در قاهره از سر گرفته شود، ابراز خوش بینی کرد. او گفت: «ما به توافق نزدیک‌تر از همیشه هستیم»، و افزود که مذاکرات شانس توافق را «بسیار بسیار نزدیک‌تر از سه روز پیش» کرده است.

★★★★★

srviss.ir
تلفن تماس :09370344186
srviss.ir
تلفن تماس :09191106575

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *