کشور سوئد یکی از مدرن‌ترین کشورهای جهان است

و همواره نسبت به بسیاری از اتفاقات جنجال برانگیز جهان اعلام بی‌طرفی کرده و ثبات اقتصادی و سیاسی خود را حفظ کرده‌است؛ به همین دلیل هم شهروندان آن از امنیت بالایی چه از لحاظ مادی و چه از لحاظ معنوی و جانی برخوردارند. همین عامل هم سبب شده تا بسیاری از افراد از جمله ایرانیان بسیاری برای مسافرت و مهاجرت به این کشور تلاش کنند.

برای ورود به خاک کشور سوئد نیز مثل هر کشور اروپایی دیگری باید مجوز ورود که همان ویزا است گرفت. خوشبختانه کشور سوئد در ایران دارای سفارت است و برای گرفتن ویزای سوئد می‌توان از طریق همین سفارت اقدام کرد؛ ولی لازم است تا از قبل وقت سفارت سوئد را گرفته باشید تا در زمان معین شده با حضور در سفارت و انجام مصاحبه، انگشت‌نگاری و گرفتن عکس بیومتریک برای دریافت ویزا اقدام کنید.

در واقع هدف از مشخص کردن وقت قبلی برای مراجعین به سفارت این است که خدمات ارائه شده به صورت منظم و هدفمند پیش رفته و از بروز کلاهبرداری، تقلب و یا نادیده گرفته شدن حق دیگران جلوگیری شود. به همین دلیل هم باید برای انجام امور مربوط به ویزای سوئد، پیش‌تر وقت قبلی رزرو کرد. اما چگونه باید وقت سفارت سوئد را گرفت؟ آیا مراجعه به کارگزاری خاصی لازم است یا از طریق سفارت هم می‌توان اقدام کرد؟

در ابتدا لازم است بدانید که برای گرفتن وقت سفارت سوئد، نیازی به مراجعه به هیچ کارگزاری‌ای نیست و این سفارت با هیچ آژانس و یا کارگزاری‌ای طرف قرارداد نمی‌باشد و افراد متقاضی اخذ وقت سفارت سوئد می‌توانند با مراجعه به سایت اداره مهاجرت سوئد و ارائه درخواست به صورت اینترنتی و آنلاین، درخواست رزرو وقت قبلی دهند. در ادامه‌ی این بخش می‌توانید مراحل مورد نیاز را مشاهده کنید.

مدت زمان انتظار برای گرفتن وقت سفارت سوئد چگونه است پس از تکمیل فرم و نهایی کردن درخواست اخذ ویزا و وقت سفارت سوئد، معمولا سی الی نود روز کاری زمان می‌برد تا به درخواست شما رسیدگی شده و نتیجه نهایی آن و زمان مراجعه‌تان به سفارت (در صورت صحیح بودن فرم پر شده و مدارک ارائه شده) مشخص شود.

مدت زمان اعلام شده براساس تابعیت متقاضی و میزان حجم کاری سفارت در فصول مختلف، متغییر خواهد بود؛ اما اگر نمی‌توانید تا نهایتا نود روز صبر کنید و لازم است تا در کمتر از یک ماه وقت سفارت بگیرید، باید برای گرفتن وقت سفارت فوری سوئد اقدام کنید. برای گرفتن وقت فوری در طبیعتا هزینه‌ی بیشتری پرداخت خواهید کرد اما در نهایت نیز موفق به گرفتن وقت سفارت در کمترین زمان ممکن خواهید شد.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن وقت سفارت سوئد

برای اینکه بتوانید درخواست وقت سفارت سوئد برای گرفتن ویزای مورد نظر خود را دهید، لازم است تا برخی اطلاعات را در زمان ثبت درخواست در سامانه درج و برخی را در سایت اداره مهاجرت سوئد آپلود کنید. همچنین لازم است تا برخی مدارک را به صورت حضوری در زمانی که موفق به رزرو نوبت قبلی شدید، با خود به سفارت برده و ارائه کنید. به همین دلیل هم قصد داریم تا در این قسمت لیستی از مدارکی را که برای گرفتن وقت سفارت سوئد لازم به ارائه است را بیان کنیم.

لیست مدارک مورد نیاز برای گرفتن وقت سفارت سوئد عبارت است از:

تکمیل فرم آنلاین درخواست وقت سفارت سوئد

پاسپورت متقاضی که حداقل تا سه ماه پس از اتمام ویزای شنگن اعتبار داشته باشد. (همچنین باید پاسپورت متقاضی حداقل دارای دو برگه سفید باشد.)

اگر متقاضی کمتر از ۱۸ سال سن دارد، باید رضایت‌نامه کتبی و رسمی از والدین خود و یا قیم قانونی خود نیز ارائه کند.

برخی مدارک تکمیلی‌تری برای گرفتن ویزای سوئد لازم است تا به سفارت ارائه کنید. به همراه داشتن این مدارک در زمان مراجعه حضوری به سفارت الزامی است و در صورت وجود نقص و یا تکمیل نبودن مدارک، درخواست شما رد خواهد شد. به همین دلیل هم واجب است که از لیست کامل مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای مد نظر خود مطلع باشید.

کارشناسان اقلیما می‌توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند و لیست کاملی از مدارکی را که در زمان مصاحبه و یا مراجعه حضوری برای اخذ ویزای سوئد باید به همراه داشته باشید و به آفیسر مربوطه ارائه کنید را در اختیار شما قرار دهند.

فراموش نکنید که توجه به جزئیات و نکات تکمیلی بسیار مهم است و ممکن است همین نکات در نتیجه‌ی درخواست شما تاثیر بگذارد. به عنوان مثال قالب و محتوای گواهی تمکن مالی و یا گردش حسابی که ارائه خواهید کرد، بسیار مهم است و باید به صحیح‌ترین فرم ممکن ارائه گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *