پاول دورف، مالک تلگرام شنبه شب هنگام خروج از جت شخصی خود از مسیر آذربایجان توسط سرویس‌های امنیتی فرانسه در فرودگاه پاریس بازداشت شد.

اندیشه کاظمی، پژوهشگر مسائل بین‌الملل درباره بازداشت پاول دورف مالک تلگرام به اسپوتنیک، گفت: ادعای آقای دوروف، بنیانگذار تلگرام، این است که بر تعهد این پلتفرم به حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران تاکید دارد. تلگرام به دلیل تمرکز قوی خود بر رمزگذاری و محرمانه بودن اطلاعات کاربران، با ادعای عدم فروش اطلاعات کاربر یا اطلاعات شخصی به اشخاص ثالث شناخته شده است؛ از سویی دولت ها همواره علاقه مند به نظارت بر کانال های تلگرام برای کسب اطلاعات در مورد احساسات عمومی، جنبش های ضد دولتی یا تهدیدات احتمالی و بسیاری دلایل دیگر هستند، زیرا درک چگونگی گسترش اطلاعات و چگونگی تحول گفتمان عمومی در این پلتفرم می‌تواند سیاست‌ها و استراتژی‌های امنیتی زیادی را مشخص کند.

کاظمی در ادامه گفت: مقامات فرانسوی مدعی شده‌اند که دوروف به دلیل ضعف نظارت بر محتوا و عدم تمایل برای همکاری با سیستم قضایی، در اتهاماتی چون قاچاق مواد مخدر،‌ پولشویی و به اشتراک گذاشتن تصاویر مستهجن کودکان در پیام‌رسان تلگرام شریک‌جرم است؛ در حالیکه می‌تواند حدس زد این اتهامات تمام ماجرا نیست.

★★★★★

srviss.ir
تلفن تماس :09370344186
srviss.ir
تلفن تماس :09191106575

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *