برای بیمه تامین اجتماعی برای اتباع مطلب زیر را تا آخر بخوانید

ثبت نام بیمه اتباع خارجی تامین اجتماعی، تابع شرایطی است. به عنوان مثال اتباع خارجی که شماره گذرنامه و شناسه فراگیر دارند و در محلی مشغول به فعالیت هستند، می توانند در سازمان تامین اجتماعی ثبت نام شوند. پس از ثبت نام برای این اتباع شماره اختصاصی تامین اجتماعی ، در نظر گرفته می شود. زنان خانه داری که جزو اتباع خارجی هستند نیز می توانند از پوشش بیمه تامین اجتماعی در صورت داشتن کارت اقامت و گذرنامه معتبر بهره مند شوند.

مدارک لازم برای بیمه تامین اجتماعی اتباع
مدارک لازم برای بیمه تامین اجتماعی اتباع 3

داشتن کارت کار داشتن اقامت معتبر

لازم به ذکر است حداکثر سن قابل قبول برای ثبت نام بیمه زنان خانه دار اتباع خارجی، 50 سال است. صاحبان مشاغل آزاد اتباع خارجی هم با در دست داشتن پروانه کار و مدارک هویتی می توانند از ثبت نام بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند. لازم به ذکر است که تقریبا تمامی پوشش های بیمه تامین اجتماعی شامل اتباع خارجی بیمه شده نیز می شود و این افراد تنها امکان استفاده از بیمه بیکاری را نخواهند داشت.


مدارک لازم برای بیمه تامین اجتماعی اتباع
مدارک لازم برای بیمه تامین اجتماعی اتباع 4

در خصوص بیمه اختیاری اتباع خارجی نیز باید ذکر کرد که این افراد در صورتی که دارای مجوز اقامت و گذرنامه معتبر و مجوز اشتغال باشند و حداقل 30 روز حق بیمه پرداخته باشند، می توانند بیمه تامین اجتماعی خود را به صورت اختیاری تمدید کنند. لازم به ذکر است، اتباع خارجی می توانند در صورت دارا بودن اقامت، نسبت به خرید بیمه انفرادی اقدام کنند.

ثبت نام بیمه سلامت اتباع خارجی

دولت یک طرح درمانی ملی برای خدمت رسانی به مهاجرین و اتباع خارجی، تحت عنوان بی مه سلامت در نظر گرفته است. اتباع خارجی که دارای کارت آمایش و هویت هستند، می توانند از این طرح استفاده کنند. ثبت نام در این طرح فقط به صورت خانوادگی امکان پذیر است به این معنی که تمام اعضای یک خانوار با هم تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند و نمی توان تنها یک یا چند عضو خانواده را ب یمه کرد.

پس از ثبت نام بیمه سلامت اتباع خارجی، این افراد می توانند برای دریافت خدمات بستری در بیمارستان و خدمات پاراکلینیکی و سرپایی به بیمارستان های دولتی تحت نظر وزارت بهداشت و یا طرف قرارداد با بی مه سلامت ایران مراجعه کنند. قبل از مراجعه اتباع خارجی به مراکز درمانی لازم است تا از طرف قرارداد بودن مرکز مورد نظر با بی مه سلامت و پذیرفتن دفترچه بیمه سلامت پناهندگان اطمینان حاصل شود در غیر این صورت هزینه درمانی تحت پوشش بیمه نخواهد بود.

کلیه پناهندگان افغان و عراقی می توانند از پوشش بیمه سلامت بدون محدودیت سنی برخوردار شده و در زمان بروز حوادث غیر منتظره و مسائل درمانی، خدمات مورد نظر خود را با قیمت پایین تر در مراکز درمانی طرف قرارداد دریافت کنند. ثبت نام در این طرح به راحتی از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان امکان پذیر بوده و اتباع خارجی و خانواده آن ها را در مقابل مشکلات پیش بینی نشده بیمه می کند.

★★★★★

srviss.ir
تلفن تماس :09370344186
srviss.ir
تلفن تماس :09191106575

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *