از ساعت ۲ بامداد امروز شنبه ۱۱ تیر تاکنون ۲۰ زلزله

هرمزگان را لرزانده که ۳ مورد از این زمین‌لرزه‌ها بیش از ۶ ریشتر قدرت داشته است. این زلزله‌ها در بخش‌هایی از کشور امارات نیز احساس شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور در ساعت 02:02:07 بامداد امروز زمین لرزه‌ای به شدت 6.1 ریشتر بندرخمیر و بندر لنگه را لرزاند. مختصات کانون این زلزله هرمزگان که در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده، 26.78 درجه عرض شمالی و 55.3 درجه طول شرقی ثبت شده است.

این زمین‌لرزه در 34 کیلومتری بندر خمیر، 41 کیلومتری بندر کنگ و 48 کیلومتری بندر لنگه رخ داده است.

پس از وقوع نخستین زلزله، زمین‌لرزه‌‌های دیگری با قدرت 6.1 و 6.3 ریشتر بندرخمیر و بندرلنگه را لرزاند. 

این زمین‌لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده و پس از زلزله بامداد امروز بالغ بر 20 زمین لرزه این مناطق را لرزانده است. 

کانون زلزله‌ها روستای سایه خوش بوده که طبق آخرین آمار رسمی، 5 کشته بر جا گذاشته است؛ مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان به خبرنگار تسنیم گفت: این زلزله تاکنون در کنار 5 فوتی، 49 مجروح نیز داشته است.

روستای سایه خوش که کانون وقوع این زمین‌لرزه بوده است براساس اعلام برخی اخبار به طور کامل از بین رفته است.

استاندار هرمزگان: معضل اصلی گرمای هواست/نمی‌توان مردم را برای زمان طولانی در چادر نگه داشت

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در گفت‌وگو با تسنیم گفت: بعد از زلزله اصلی و چند پس لرزه شدید آن، جلسه ستاد بحران تشکیل شد و براساس تقسیم‌بندی انجام شده، برخی مدیران از جمله بنده مکلف به حضور در سطح مناطق زلزله‌زده شدیم و برخی مدیران نیز برای پشتیبانی از مناطق عملیاتی در ستادهای خود مستقر هستند.

وی ادامه داد: بلافاصله با اولویت نجات افراد زیرآوار مانده انجام شد، قبل از ساعت 5 صبح مطمئن شدیم کسی زیر آوار نیست. گام دوم اسکان بود که اسکان موقت انجام و چادرهای موقت مستقر شد. ساعت 8 صبح دستور آغاز پخت غذا صادر شد و تا ساعتی پیش بیش از 3500 غذا برای حدود افرادی که در این منطقه حضور دارند آماده شد. موارد دیگری مانند نوشیدنی خنک نیز آماده شده است.