شاید برای من به عنوان یک فمینیست این که در سال ۲۰۱۶ میلادی بسیاری از مردان از ریاست جمهوری یک زن به جای آن که هیجان زده شوند احساس تهدید می‌کردند، ناشی از ترسو و حقیر بودن آنان بوده باشد، اما واقعیت آن است که هریس آمده تا در کشوری پیچیده و متکثر که در آن تقریبا نیمی از رای دهندگان مرد هستند پیروز میدان شود.

جیل فیلیپوویچ؛ نویسنده، وکیل و روزنامه نگار مقیم نیویورک است. از او کتاب معروفی به نام "اوکی بومر (بچۀ نسل جنگ) بیا حرف بزنیم که نسل من چطور عقب ماند" چاپ شده است. فیلیپوویچ از منتقدان برگزاری مسابقات زیبایی در آمریکا بوده و در این باره نوشته است:" ما به حقوق زنان احترام می‌گذاریم، اما بیش‌تر بر روی زیبایی ظاهری زنان در لباس شنا تمرکز می‌کنیم". فیلیپوویچ استدلال کرده که زنان نباید هنگام ازدواج نام خود را تغییر دهند. او در یادداشتی در سال ۲۰۱۳ میلادی در روزنامه "گاردین" نوشته بود:"چرا زنان متاهل باید نام خود را تغییر دهند؟ اجازه دهید مردان نام خود را تغییر دهند". او هم چنین حامی حقوق زنان فرار کرده از خانه به دلیل خشونت خانگی و مدافع خدمات پناهگاه‌های امن برای زنان بوده است. او در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میلادی از سوی انجمن روزنامه نگاران حرفه‌ای برای بهترین مقاله نویسی انلاین جایزه دریافت کرد.

به نقل از نیواستیتسمن، کامالا هریس ممکن است اولین رئیس جمهور زن ایالات متحده باشد. به نظر می‌رسد که کارزار او از راهی که هیلاری کلینتون نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری پیمود درس‌هایی را آموخته است نامزدی که اگر اعتماد اکثریت آمریکای‌ها را جلب می‌کرد ایالات متحده مدت‌ها پیش اولین رئیس جمهور زن را به خود دیده بود.

★★★★★

srviss.ir
تلفن تماس :09370344186
srviss.ir
تلفن تماس :09191106575

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *