کار طولانی مدت و جدی گوردون و گلدنبرگ در مورد امور خاورمیانه نشان می دهد که هریس در برابر وسوسه دور کردن آمریکا از منطقه ای به ظاهر دردسرساز مقاومت خواهد کرد.

دولت‌های باراک اوباما، دونالد ترامپ و جو بایدن همگی یک تمایل مشترک در عرصه سیاست خارجی داشته اند: خروج از باتلاق خاورمیانه و تمرکز توجه آمریکا بر روی رقابت بالقوه دوران ساز با چین. حتی در واشنگتن به شدت قطبی شده سیاستگذاران عرصه سیاست خارجی در هر دو  حزب جمهوری خواه و دموکرات تا حد زیادی بر سر این موضوع با یکدیگر اجماع نظر دارند که تهاجم ایالات متحده به عراق در سال 2003 میلادی به مثابه یک فاجعه بود و ایالات متحده باید مداخله خود در منازعات منطقه را کاهش دهد.

به نقل از آتلانتیک، با این وجود، همانند هتل کالیفرنیا* خاورمیانه به شما اجازه نمی ‌دهد حتی پس از چک آوت از هتل خارج شوید. اوباما و ترامپ هر دو قراردادهای تاریخی را امضا کردند که ظاهرا با هدف افزایش ثبات در منطقه و اجازه دادن به ایالات متحده برای چرخش توجه خود به نقاط دیگر جهان بود اما وقوع اتفاقات غیر منتظره هم برای اوباما هم برای ترامپ و هم برای بایدن باعث شد تا انان مجبور شوند به خاورمیانه توجه کنند و انرژی خود را در آن منطقه صرف نمایند.

★★★★★

srviss.ir
تلفن تماس :09370344186
srviss.ir
تلفن تماس :09191106575

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *